LokaleRNA

 

MÖTESRUM

Vi har 7 bokningsbara mötesrum; Left Room, Center Room, Right Room, Planning Room, Grey Room, The Lab och Board Room. Samtliga rum är utrustade med tv-skärmar och de större rummen har även whiteboards. Inför ert möte får ni gärna boka kaffe/fika av oss eller själva ta med er något gott. Se alltid till att lämna mötesrummet i gott skick, dvs med all utrustning på rätt plats och utan kvarlämnad disk eller skräp. Den maximala bokningsbara tiden är alltid 2 timmar. Önskas mer tid bokas det av receptionen.

Eventsal

Med entré på Birkagatan 28 och vårt coworking T5, ligger vår luftiga sekelskiftslokal den “Stora Eventsalen”, som erbjuder många möjligheter till event. Tidigare har det arrangerats plåtninger, POP-UP butiker, bloppisar, juldrinkar, bokreleaser, lanseringsfester och mycket annat skoj. Lokalen är perfekt placerad utmot gatan, med egen entré, upp till 5 toaletter, 2 omklädningsrum med totalt 8 duschar, bar/reception och mindre kök. Kontakta receptionen om n i önskar boka eventlokalen.

Printer/SKRIVARE

Printernamn: AirPrint PRT01 @ bonjour-gw
Plats: Printerrummet.
Egenskaper: A4, A3, färg, skanning, print, med mera..

Printernamn: AirPrint PRT05 @ bonjour-gw.
Plats: i stora entrén/reception.
Egenskaper: A4, svart/vit, print..

Observera att du behöver vara uppkopplad till “T5” nätverket för att få tillgång till skrivarna.

GÄSTER

Ni bär ansvaret över era gäster och ska inte lämna gästerna ensamma om ni själva lämnar lokalerna. Vid möte i bokat konferensrum kan gäster stanna där under avsedd mötestid. Om större grupper om 10 personer ska vistas i lokalen ombeds ni att meddela T5:s personal om detta.

STÄDNING

Ren och Fino städar lokalerna måndag till fredag. Vid anmärkningar eller önskemål maila reception@tomtebogatan5.se.

SOPSORTERING

När det kommer till källsortering av plast och kartong finns det 3 centrerade områden: kapellet, köket och flex-arean.

När det gäller pappersåtervinning finns det 2 kärl varav ett som är till för sekretess. Dessa står bredvid skrivaren.

Kärlen hämtas och töms av Office Recycling.

LARM

Här finns mer utförliga instruktioner om hur du ska larma på/av samt de olika sektionerna.

Samtliga in-och utpasseringsdörrar till fastigheten är larmade. Detta innebär att det är viktigt att alla medlemmar och gäster förstår och följer följande instruktioner:

Varje medlem kommer få en nyckelbricka med en fyrsiffrig kod. Denna används för in- och utpassering av lokalen samt mötesrum.

Det finns totalt tre larmzoner: Huvudentrén/Vardagsrummet (Sektion 1), Kapellet (Sektion 2) och Flex-arean (Sektion 3). Man larmar på och av vid de två huvudentréerna (Sektion 1 och 3). När man gjort det larmas sektion 2 automatiskt på/av.

Entrédörrar kan inte stå öppna längre än 30 sekunder innan larmet utlöses hos vår bevakningstjänst. Skulle dörren inte gå igen ordentligt hörs ett pip. Vänligen korrigera dörr därefter genom att dra i handtag, kontrollera hasp, hakar eller reglar. Om man behöver ställa upp dörren ska man meddela detta i receptionen så att vi kan avväpna dörren.

Använd alltid öppningsknapp som är placerad vid sidan av dörren. Dra endast i de gröna nödhandtagen vid nödsituation såsom brand. Drar man i nödhandtagen går larmet och dörren försätts i öppet läget vilket ger ökad risk för ovälkomna besök samt inbrott efter kontorstid.

Samtliga fönster i fastigheten är larmade och får under inga omständigheter öppnas pga följande risker: 1) risk för inbrott, 2) påverkar inneklimat då ventilationssystemet rubbas, 3) risk för fuktskada om det regnar/duggar, 4) oönskade djur kan komma in. (Läs råttor!)

Sätter en medlem igång brand- eller inbrottslarmet är medlemsföretaget ansvarig för att täcka kostnaderna. Utryckning av brandkår kostar cirka 13 000 kr och utryckning vid inbrottslarm kostar cirka 4 000 kr, varför aktsamhet rekommenderas. (snittpris år 2020)

Brandrutin

Om det börjar brinna kan du försöka att släcka branden själv förutsatt att den inte är livshotande. Det finns brandsläckare runtom i lokalen. Om det inte är möjligt utrymmer du rummet, stänger dörrar, sätter dig själv och andra i säkerhet, samt larmar räddningstjänsten genom att slå 112. Tala om vad som hänt, varifrån du ringer och vem du är. En bra ramsa för att komma ihåg är:

Rädda = Rädda dig själv och de som är i fara.
Varna = Varna alla som hotas av branden.
Larma = Larma 112.
Släck = Släck branden om du tror att du klarar det.

 

<— Tillbaka